Jungle! - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu Jungle! - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu

Jungle!

Blijf op de hoogte en volg Esther en Jeroen

31 Juli 2014 | Maleisië, Jerantut

Aangezien we de afgelopen dagen in de jungle geen internet hadden, plaatsen we nu de verslagen van deze dagen.

Vanmorgen (29juli) vroeg uit de veren om de bus naar taman Negera te nemen. De busreis was vrij hobbelig, waardoor de Chinese maaltijd van gister nogmaals langs wou komen. Zoiets hadden we al met angst in de boekjes gelezen van te voren en dit hebben wij (vooral Jeroen) kunnen ervaren ;-)

Na een busreis van 2 uur stapten we over op een lokale boot die ons in drie uur naar de jungle bracht. Onderweg hebben we onze ogen uit gekeken naar de prachtige natuur. Wat een tegenstelling met Kuala Lumpur! De mooiste vogels, waterbuffels en zelfs al twee wilde apen hebben we inmiddels af gespot. Onderweg konden we even lekker afkoelen, want de temperatuur was inmiddels weer hoog opgelopen.
In Taman Negera moesten we nog een klein half uurtje lopen naar ons hostel ( berg op), waar we werden opgewacht door de aardige eigenaar die we tot Philip hebben gedoopt. Nat van het zweet gauw ingecheckt. Het uitzicht vanuit het hostel is waanzinnig. Met overal hoge groene bomen. Het echte jungle gevoel!
Tegen de avond hebben we het dorpje verkend en hoewel onze magen er nog niet echt naar stonden, hebben we toch lekker gegeten bij een van de floating restaurants.
Morgen hopen we samen met een gids de jungle in te gaan om de beroemde wandeling te maken over de meters hoge touwbruggen, dwars door de jungle.

Nu duiken we gauw onder de klamboe, in om weer helemaal fit te zijn voor morgen!

30 juni
Wakker worden met het geluid van de jungle op de achtergrond is toch heel bijzonder. Helemaal wanneer we de gordijnen openen en kijken naar het prachtige landschap. Bomen en groen zover het oog rijkt met heuvels gevuld met spookachtige mist die er langzaam door heen komt. Echt een geniet moment en iets dat we nooit meer zullen vergeten. Vandaag voor het eerst sinds we hier zijn weer schoenen aangedaan, wandelschoen wel te verstaan ;). Na een 'ontbijt' te hebben gekocht zijn we doorgelopen naar de rivier waar onze hiking tocht begon. Opgehaald met boot en na 15 minuten varen aangekomen bij het startpunt. De indrukken zijn overweldigend en vol goede zin beginnen we met de groep aan de tocht. In het begin nog aangelegde paden die leiden naar de canopywalk. Een serie hangbruggen hoog boven de grond. Een must see als je hier bent en ondanks het toeristische karakter toch uniek. De dag ervoor was het droog geweest waardoor we ons minder zorgen hoefden te maken over bloedzuigers. De lange broek was dus redelijk overboden geweest achteraf. Hierna van de aangelegde paden af en nu gewoon modder aan de schoenen zoals het hoort. Het was inmiddels warmer en vochtiger geworden doordat de zon vrij spel had. Het lichtblauwe shirt was na 10 minuten al donkerblauw geworden en dit zou alles behalve minder worden haha. Na veel klimmen uitgekomen op een viewing point en hierna dezelfde weg terug afgelegd naar de boot. Helaas geen wilde dieren gespot maar wel genoten van de prachtige flora en fauna. Ook nog wat vruchten van de jungle geproefd op aanraden van onze gids (o.a. wilde mango die alleen hier voorkomt). De middag hebben we vanwege de beklemmende hitte doorgebracht in/bij de rivier. Lekker rustig aangedaan en bijgekomen. We hebben vanavond gegeten aan de overkant van de rivier bij een luxe resort. Even een keer wat anders dan rijst of noodles namelijk pizza! Alhoewel de Indische maaltijd van gister voor 15 RM (+\- 3 euro) onbeperkt ook zeer goed was :) Tja als je dik wil worden kan dat hier vrij goedkoop. Eigenlijk vermaken we ons hier prima en is de sfeer heel relaxed, maar morgen wacht de volgende stop die we (helaas) voor aankomst al moesten regelen.
Morgen op naar de Cameron Highlands met theeplantages en nog veel meer. Een stukje cooler schijnt het ook te zijn.

• 31 Juli 2014 - 13:48

Miny En Jan:

Super mooie foto's xxxxx

• 31 Juli 2014 - 14:57

Andre En Alice:

Leuk om jullie verslag te lezen en mooie foto's. Groeten uit Samos

• 31 Juli 2014 - 15:07

Ron En Ina:

Hi, leuk om jullie zo te kunnen volgen en het reisverslag te lezen. Mooie foto's! Van uit de drukke stad zo de jungle in. Op naar de volgende belevenissen, veel reisplezier verder. Groeten Ina en Ron.

• 31 Juli 2014 - 16:22

Pa En Oma Bonen:

Nou jongelui, jullie beleven nog al wat .Het zal het daar mooi zijn. Wij volgen jullie op de voet. geniet maar met volle teugen, want voor je het weet is het voor bij. Groetjes van deze kant. Opa en Oma Bonen

• 31 Juli 2014 - 18:50

Ineke:

Een prachtig avontuur echte een belevenis! Vergeet je m'n apie niet