Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Jeroen

02 Augustus 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Na een tijdje radiostilte zijn we hier dan toch weer ;-) Donderdagochtend werden we al vroeg door onze chauffeur opgehaald voor onze reis naar Tana Ratha. De weg was erg slecht. Op sommige plekken zaten er gaten van wel 15 cm diep in de weg, of miste er gewoon een heel stuk van de weg. Gelukkig kende onze eerste chauffeur de weg op zijn duimpje waardoor hij iedere hobbel en elk gat wist te ontwijken. Voor onze tweede chauffeur was dit een ander verhaal. Hij kon er niet tegen als hij werd ingehaald of als hij een poosje achter iemand moet rijden. En blijkbaar had hij ook een vergunning om zowel rechts als links in te mogen halen... Gelukkig zijn we zonder kleerscheuren aangekomen in Tana Ratha. Daar begon ons volgende obstakel: Het zoeken van een hostel. Het is hier hoogseizoen en alles zit stampvol. Na minimaal 8 keer gehoord te hebben dat er voor ons geen plek was (We voelden ons bijna Jozef en Maria) werden we aangesproken door een man die net een tweede hostel geopend had. Na even een kijkje te hebben genomen in het splinternieuwe en pas geverfde hostel, hebben we besloten om hier te blijven. De eigenaar is een enthousiaste man die alles voor ons wil regelen en zijn mond niet weer houdt als hij eenmaal begint te praten.
Van de rust in de jungle van Tamen Negara naar de hectiek van Tana Ratha is een hele omschakeling. Het is hier lawaaierig en druk. We zitten recht tegenover een gebouw in aanbouw. Dit betekend van 8 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds het geluid van drilboren en vrachtwagens. Ondanks dat een stad veel gezelligheid met zich meebrengt, verlangen we toch wel erg terug naar de stilte en de relaxte sfeer van de jungle.

Vandaag hebben we de theeplantages van Cameron Highlands opgezocht. Dit was echt heel gaaf om te zien. Het ziet er echt zo uit als in de boekjes. Zo ver je kunt kijken zie je de struiken waar de blaadjes aan groeien waarvan ze thee maken. Alles is groen en het ruikt heerlijk naar verse thee. Onze gids heeft ons alles vertelt over het proces van de bereiding van thee. Daarna zijn we naar het hoogste punt van de Cameron Highlands gegaan waar we tussen de wolken stonden. Hier was het een stuk kouder, maar een mooie ervaring.
Na een bezoekje aan de thee winkel en het theemuseum, gingen we met onze gids een tochtje lopen door de Mossy forest(uniek regenwoud). Dit was erg leuk om te zien, maar na 1 monkeycup (langwerpige plant in de vorm van een beker) te hebben gezien hoefden we wat ons betreft bij de volgende 20 echt niet weer het zelfde verhaal te horen. Kortom, het rondje waar we een half uur deden hadden we ook wel in 5 minuten kunnen doen ;-)

Morgenochtend vertrekken we naar het schiereiland Penang met de hoofdstad Georgetown. Deze stad staat op de Unesco werelderfgoedlijst. Benieuwd wat ons hier te wachten staat :)

Groetjes van Ons!

• 02 Augustus 2014 - 17:43

Jan En Miny:

Lekker scheuren dus de terugreis (ahum). Weer veel gezien mooie maar ook iets minder mooi.
    Op naar het volgende avontuur xx ons

• 02 Augustus 2014 - 20:33

Minze Russchen:

Wat beleven jullie veel zeg, je zou er moe van worden.
    Maar het is leuk om zo op de hoogte te blijven
    Opa en oma Russchen

• 02 Augustus 2014 - 23:55

Ineke:

Doodeng met die weg piraten daar!!! Wederom mooie plaatjes, ik kijk uit naar het volgende verslag!

• 03 Augustus 2014 - 13:19

Alie:

Weer een mooi verhaal.
    En de theeplantage voor Esther een paradijs op aarde.

• 03 Augustus 2014 - 14:52

Bas En Lisa:

Ha Jeroen en Esther,
    Via m'n moeder de link naar jullie reisblog ontvangen. Leuk om jullie belevenissen en ervaringen door te lezen, feest der herkenning! Georgetown is een heel leuk schattig stadje. We zijn benieuwd wat jullie verder nog gaan zien en meemaken. Beloofd veel goeds na het zien van de foto's!

Heel veel plezier met de rest van jullie trip.

Enjoy!
    Bas en Lisa

• 03 Augustus 2014 - 14:54

Willie Pruiksma:

Dat was een coureur i.p.v. een chauffeur ☺
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen.
    Leuke foto´s hebben jullie gemaakt.

• 03 Augustus 2014 - 18:25

Eef En Alie Russchen:

Prachtig die verslagen, zo blijven wij keurig op de hoogte en genieten we een beetje mee.
    Ook mooie foto's Geniet er van en blijft ons op de hoogte houden!

Liefs van ons

Eef en Alie

• 03 Augustus 2014 - 19:14

Bert Buning:

geniet ervan, maar gewoon weer terug komen , naar t,hogeveine

• 05 Augustus 2014 - 15:47

Opa En Oma Bonen:

Je beleeft zo wel genoeg dunkt mij zo. Een lekker biertje aan het strand leek mij ook wel wat maar geef esther dan ook wat te drinken. Opa en Oma Bonen