Georgetown - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu Georgetown - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu

Georgetown

Blijf op de hoogte en volg Esther en Jeroen

04 Augustus 2014 | Maleisië, Penang

Na de drukte van Tanah Ratah hoopten we wat meer rust te vinden in Georgetown. Bij aankomst regende het, maar toen we onze spullen naar het hotel (!) hadden gebracht was het inmiddels opgeklaard en werkte de warmte als een hete föhn op je lichaam. We hebben rustig de tijd genomen om de stad een beetje te verkennen en hebben onze ogen uitgekeken in de mega hoge shopping mall naast ons hotel. Hier verkopen ze echt alles, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het hier. Erg leuk om te kijken en een broodje te eten bij onze vertrouwde Subway. Daarnaast was het er heerlijk koel. Aan het eind van de middag hebben we heerlijk van de zon genoten op het dakterras van ons hotel. De volgende dag hebben we de boot en bustickets voor onze volgende bestemming geregeld en hebben we de belangrijkste bezienswaardigheden van georgetown op gezocht. Dan zijn er nog al wat, in deze door UNESCO beschermde stad. Georgetown is een ontzettend relaxte stad en de mensen zijn erg aardig. Na een half uur gezocht te hebben naar een restaurant uit onze reisgids bleek deze niet meer te bestaan volgens de locals! Erg jammer maar dit hebben we goed gemaakt met een ritje in een soort Riksja aangetrapt door een oud mannetje ;) zweten en puffend en op een relaxed tempo de stad door 'gecrost'. Tja het is zijn werk....
Vanochtend om 6 uur opgestaan om de Ferry te pakken naar Langkawi. Eindelijk strand, zee, een biertje en rust :)
Tot het volgende reisverslag! Tof alle reacties!!

• 05 Augustus 2014 - 17:02

Jan En Miny:

inderdaad nu lekker relaxen enjoy!!!!! liefs ons

• 05 Augustus 2014 - 19:40

Dina:

Na een tip van Jan te hebben gekregen ging ik dus thuis even zoeken naar deze site....maar snel jullie verslagen gevonden. Wat een belevenissen en mooie foto's.
    Ik kijk nu alweer uit naar het het volgende verslag

• 05 Augustus 2014 - 19:43

Alie:

Hoi, dis straks met een cocktail in de hand luieren in een hangmat. Heerlijk. Geniet ervan!

• 05 Augustus 2014 - 22:33

Ineke:

Veel plezier in Paradise!