Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van Esther en Jeroen Meer - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht...

Blijf op de hoogte en volg Esther en Jeroen

11 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian Besar

Na het even helemaal niets meer doen in Langkawi gaat de reis weer verder. Op naar de 'laatste' bestemming die al voor onze aankomst in Maleisië vast stond. Zondag zouden we vertrekken vanaf ons resort en met de beruchte boot terug naar Georgetown gaan en om 11.00 uur aankomen. Hierna moesten we nog wachten tot 22.00 uur! om met de nachtbus verder te reizen en rond 5.00 uur in de ochtend aan te komen in de havenplaats. Tot nu toe is al het vervoer prima geregeld door wat grotere bedrijven maar deze verbinding wil niemand aanbieden... Een probleem die we naar speuren op internet aantroffen bij meer backpackers. Ons stond deze reis echt tegen en is naast het vliegen de enige manier (in onze ogen) om er te komen. De afweging werd veroorzaakt door de heenreis met de boot , de tot nu toe ontmoete taxichauffeurs (Wannebe Schumacher en dan nog in het donker) en de staat van de wegen (het asfalt op de grote wegen stopt soms een poos en ramps a la de A-team zijn geen uitzondering) Uiteindelijk hebben we een dag voor vertrek besloten om toch het vliegtuig te nemen. Dus met de taxi naar het vliegveld en daar met een tussenstop in Kuala Lumpur gevlogen naar Kotha Baru (40. Min van het het havenstadje) binnen 4 uur. Aangezien we nu behoorlijk wat tijdwinst hadden gemaakt op ons eerdere rooster waarbij we sliepen in de bus moesten we overnachten in de havenplaats Kuala Besut. Een plaats waar niets te doen is en waar het 'toerisme' met als gevolg opdringerige verkopers een plaats hebben gevonden. Men slaapt hier alleen wanneer ze de volgende dag met de boot naar de eilanden net als de schrijvers van dit blog :) De taxi zet je midden in deze chaos van agressieve geldaftrochelaars af, en met backpack, moeheid van het reizen/regelen en nog geen plaats hebben om te slapen laat staan enige kennis van de stad vormt dit een niet hele lekkere combi waarbij de frustraties niet ontlopen kunnen worden. Dit was ook de eerste plek waar we dit toeristische schouwspel hebben meegemaakt. Echt voor de rest zijn de Maleisische mensen aardig, vriendelijk en nooit te beroerd om wat te doen voor je!
Na wat doelloos ronddwalen snel een stel backpackers aangeschoten die op het punt stond om te vertrekken. Nadat wij hadden gevraagd naar hun overnachting hier en hun ervaring hebben wij hetzelfde hotel gekozen. Het was volgens de beste vrouw 'best schoon'. Tja dan mag die definitie bij iedereen een andere betekenis hebben maar wij gokten het er maar op. Het hoeft niet duur want het is immers maar voor 1 korte nacht en we hoeven er alleen maar te slapen. Helaas... Bloedje heet, lawaaierig en het was niet onze 'best schoon' haha. Een badkamer van 1 bij 1 waarbij het al niet fris oogde maar de spoelbak van de wc was niet aangesloten op de rest van de wc waardoor bij doortrekken dit water vrolijk de grond spoelde, en een wasbak waarbij de afvoer 30 centimeter naar rechts weer uit de muur kwam en alles gewoon lekker op de zojuist gespoelde vloer gooide haha. Helaas kwamen achter het badkamerverhaal pas toen we gingen slapen. Dus we hadden weinig keus. Snel onze eigen slaapzakken over het bed gelegd om toch nog schoon te kunnen liggen. Die nacht weinig, heel weinig geslapen en s'ochtends zo snel mogelijk vertrokken!
Na een heerlijk tochtje van een klein uurtje met een klein bootje en de zon op de kop gevaren naar ons bounty eiland!
Bij aankomst vielen we van de ene in de andere verbazing. Wauw! Een prachtig wit strand en een azuur blauwe zee. Zo rechtstreeks vanuit de boekjes ;-)
Het 'resort' wordt gerund door een nuchtere Australische vrouw. No worries is haar motto en dan is precies wat we doen. Het is hier zeker geen luxe, maar met dit mooie strand met een prachtig koraalrif voor de deur heb je dat ook zeker niet nodig. 's Morgens lopen we met onze snorkelspullen de zee in om ons hier uren te vermaken. De onderwaterwereld is hier echt prachtig. Mooie vissen en zelfs de eerste haai is al gespot (!). Dat we ons douchen met koud water heeft dan ook wel weer z'n charmes. De schildpadden leggen hun eieren op het strand waarna de vrijwilligers ze op een veilige plek leggen. We hopen de komende dagen nog getuige te mogen zijn van de schildpadjes die uit het ei kruipen.
Kortom, we vermaken ons hier prima.

• 13 Augustus 2014 - 06:42

Angela Hoving:

Wat een mooie, indrukwekkende verhalen! Lekker verder genieten met ze tweeën :) xx Angela

• 13 Augustus 2014 - 10:03

Clarianne Buning:

ha ha jullie maken wat mee!!geniet de laatste dagen nog maar even!!
    fam buning

• 13 Augustus 2014 - 10:56

Opa En Oma Bonen:

Jonge lui, gelukkig een berichtje van jullie. Ja het was even stil op de lijn. Maar jullie hebben nu toch wel een hele mooie plek gevonden om je vakantie af te sluiten. Geniet maar lekker met jullie beiden nu het nog kan. Opa en Oma Bonen

• 13 Augustus 2014 - 15:23

Willie Pruiksma:

Na zo'n reis uitrusten op een bounty eiland........wat een heerlijke afsluiting van de vakantie.
    Geniet er van allebei!

• 13 Augustus 2014 - 21:35

Alie Russchen:

De rillingen liepen over mijn rug over de smerige kamer. Gelukkig hebben jullie het nu een stuk beter. Als het je boven water niet bevalt kun je onder water van al het mooi's van de natuur genieten. Esther is een echte waterrat dus dat komt wel goed. Maar volgens mij Jeroen ook want hij heeft al heel veel soorten vis leren eten

• 14 Augustus 2014 - 11:32

Party Van Der Meer!!!:

Door mijn eigen vakantie was het lezen van de reisverslagen er een beetje bij ingeschoten. Maar nu alles terug te hebben gelezen, ben ik weer bij.
    Het is echt fantastisch om zo jullie ervaringen te lezen maar het is ook zeer jaloersmakend! Geniet nog van de laatste dagen en we spreken elkaar snel
    Groeten en alvast een goeie reis!

• 14 Augustus 2014 - 12:45

Ineke:

Heee, ik mis de foto's! 'K zag wel op FB dat het een schitterende stek is. Geniet er nog ff van!